RP obecně - Pravidla a režimy

17. dubna 2018 v 20:16 |  Herní záležitosti
Základem interakce s prostředím při RP hraní není meč, kouzlo nebo sekera, ale slovo. Věřte že při pěkném rozhovoru nebo napjaté situaci se kolikrát mnohem více pobavíte. Pro komunikaci v RP jsou vžita jistá pravidla a doporučení, který se je nutné nebo dobré držet.
Pokud na někoho mluví vaše postava tak by se k dotyčnému měla otočit čelem. Něco jiného je pokud si povídají postavy za chůze nebo to postava dělá schválně, že komunikuje s dotyčným otočena zády k němu.

Mluva
Základním pravidlem je, že veškerá mluva postavy probíhá v režimu Mluva, nebo Šepot. V těchto režimech je povolena pouze IC mluva, tj. mluva postavy nikoliv hráče (např. "Sednu si k ohni…uhnul bys mi?"). Jen ve výjimečných případech je povoleno mluvit OOC, tedy jako hráč, a pak je nutné aby taková hláška měla na svém počátku znaky "//" nebo "OOC" (např. "//omlouvám se - potřebuji na chvíli afk").
Pokud zrovna nekomunikujete s hráčem, lze využít i nepřímou řeč: (Když jsem prošel okolo stánku na tržišti, nabídl mi medailón, údajně z pravého emeradlu, ale slušně jsem ho odmítl a pokračoval dále s Andrejem v chůzi, zdálo se mi to být laciný.)

Šepot
Použití režimu Šepot je shodné s použitím režimu Mluva, ale vaše hlášky slyší jen postavy ve vašem nejbližším okolí. Pokud tedy chcete aby vás nikdo při tajném spikleneckém rozhovoru neslyšel, tak je ideální najít si klidné tiché místo a tam si šeptat. Další skvělou možností použití režimu Šepot je komentovat skrytě něčí rozhovor tak, aby vás slyšeli jen přátelé ve vašem okolí ale ne komentovaný mluvčí, režim šept využijte tím, že při hře zmíníte, že něco hráči zašeptáte a použijete na místo "poslat všem na sklo" dané jméno hráče nebo příkaz /m přezdívka Váš text. Dalším příkladem použití může být šeptaná komunikace s bankéřem v bance při choulostivé finanční transakci. Fantazii se meze nekladou.
/m nickhráče text

Neverbální komunikace, činnost
Nedílnou součástí běžné komunikace v reálném životě je neverbální komunikace (beze slovní) a vypisování činností, jako například, výrazy obličeje, gesta rukou, držení těla, způsob chůze apod… Zde vystupuje tzv. hvězdičková konvence nebo jiná náhrada, např. závorky.
Pokud chcete vyjádřit něco ve hře, co jinak nelze, tak to prostě napíšete jako při rozhovoru do hvězdiček.
Použití hvězdiček při hraní postavy je naprosto úžasnou věcí, nejlépe se ji naučíte když budete pozorovat jak ji používají ostatní.
Samozřejmě je tu mnoha variant, jak oddělovat činnost od přímé řeči, je zcela na vás, jak vám to bude vyhovovat. Důležité je mít to přehledné pro všechny přítomné hráče!

Bojování a trénování
Ano, ani tady se bojům nevyhnete. Důležité zmínit je, co již jednou zmíněno bylo je to, že byste měli nechat protihráčovi dát šanci se bránit a zareagovat na situaci, kterou mu připravíte.
Také způsob, jak se budou hodnotit úspěšnosti vašeho souboje. A to za pomocí příkazu /dice 2 nebo /dice, které nám umožňuje hodit kostkami. Jedna kostka má 6 teček maximálně, dvojnásobkem se nám navýší na 12 bodů celkem. Čím větší hod, tím silnější boj. 1 je nejslabší, 12 nejsilnější a dle toho se přizpůsobí i průběh souboje. Pokud je rozdíl v bodech mezi hráči, dle toho bude zranění fatální. Do 6 bodů je to slabší, nad 6 bodů je to už vážnější.
Kostkou se hodí na začátku souboje a dle toho se přizpůsobíte. Pokud se jedná o trénink, nejedná se o boj na život a na smrt. Nezraníte se, jen se procvičíte.

(kliknutím na obrázek zvětšíte)
DUD-IDC.jpg

Zdroje; 1, 2, vlastní