RP obecně - Hráči a postavy

17. dubna 2018 v 20:38 |  Herní záležitosti
Co ví hráč, co postava
Základním požadavkem na dobré hraní RP je uvědomit si že postava není hráč. Hráč sedí za klávesnicí a kouká do monitoru, má k dispozici množství nejrůznějších pomůcek pro snazší hraní (informace o postavě, specifické a soukromé události ostatních, apod..).
Postava je tvor žijící ve smyšleném světě. Ona nevidí jména nad postavami - jak by taky mohla, když je to jen pomůcka pro hráče, postava netuší informace o charakteru spoluhráče, pokud to neprozradí on sám.
Postava neví tolik co hráč. Pro RP je naprosto nezbytné rozlišovat co ví hráč a co ví postava.

Psychický stav
Postava by neměla odrážet váš momentální psychický stav. Tedy, pokud jste smutní nebo naštvaní, pamatujte, že postava na tom může být jinak. Stejně tak pamatujte, že pokud jste se pohádali s někým na facebooku, není to hned důvod běžet do hry a zabít mu postavu. Ta postava za to nemůže, dokonce mohou být vaše postavy přátelé. Nepřenášejte tedy svoje momentální rozpoložení do hry, může vás to mrzet.

Jména
Jména jsou nedílnou součástí postavy. Je třeba si uvědomit, že reprezentují jak postavu, tak vás. Pokud si založíte postavu se jménem Gandalf či Neo, bude to vypadat komicky a především to nebude odpovídat RP hře. Na druhou stranu, pokud se vaše postava bude jmenovat František Skočdopole, je možné, že měl přezdívku Gandalf. Je třeba brát v potaz, že hraní RP s sebou nese určitou míru "fantazírování". Proč dát postavě jméno "Drsňák", když se může jmenovat Pepa Novák s přezdívkou Drsňák?

Příběh
Je třeba si uvědomit, že příběh je tou nejdůležitější částí postavy. Jak postava vypadá? Proč nosí takové oblečení? Proč dělala takovou či makovou práci? Všechny tyto body připravují postavu na to, co s ní bude po vstupu na server. Pokud byla vaše postava povaleč, není možné, aby po příchodu na server sebral meč a zabil každého, kterého potká! Můžete být sebelepší hráč CSka nebo CoD, avšak vaše postava v tomto případě není pistolník. Samozřejmě vybírejte něco, co vás bude bavit - bude to vás a vaší postavu doprovázet v průběhu hry.

Příchod, odchod
Častá chyba. Kdykoliv někam vejdete, musíte zase odejít, než začnete hrát na jiném místě. Nikdo se rozdvojovat neumí, i když jsme ve fiktivním světě, nemáme takové schopnosti.

Ovlivňování cizí postavy
Ne. Nic takového se nesmí stát. Musíte hrát pouze za sebe a neovlivňovat ostatní. To, že někomu nastavíte nohu, aby zakopl, ještě neznamená, že upadne. Musíte dát spoluhráčům šanci zareagovat a vypořádat se s podněty, které jste jim svým příspěvkem připravili.

Mary Sue a Gary Stu
Dokonalá postava. Všechno zná, umí, je nejlepší, je nejkrásnější a nikdo ji nikdy neporazí. Hráč tohoto druhu postav si zřejmě myslí, že je středem vesmíru. I když to zde naprosto vybízí, tak ne! Je mnohem zajímavější a zábavnější hrát za postavu, která má nějaké nedostatky a slabosti. Mary Sue a Gary Stu se stávají často neoblíbenými mezi ostatními.

Život a smrt
Je to prosté. Zemře-li vaše postava, je mrtvá. Neexistuje, aby se objevil někdo mrtvý, jako živý a zdravý bez újmy. Výjimkou jsou draci, kteří své srdce mohou rozdělit na dvě části a oživit člověka do 24 hodin. Důležité je ovšem dbát na propojení člověka a draka. Zranění draka způsobí, že zraněn bude i člověk a naopak.
Dále jsou faktory, které se v běžném životě také dějí - něco na vás spadne, srazí vás a občas se tomu prostě nevyhnete. Ne vždy to musí být smrtící, ale přizpůsobit se musíte, pokud se tomu nedokážete vyhnout.